Tahsilat Genel Tebliğinde Değişiklik ve Gelir İdaresi Başkanlığı Tarafından Yayımlanan Açıklama
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, 17/02/2023 tarihli ve 32107 sayılı Resmi Gazete’de “Tahsilat Genel Tebliği Seri: A Sıra No: 1’de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri: A Sıra No: 15)” yayımlanmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığı, www.gib.gov.tr sayfasında, konu hakkında açıklama yayımlanmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığının Açıklaması;
“6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 22/A maddesinin Hazine ve Maliye Bakanına verdiği yetki kapsamında kamu kurum ve kuruluşlarınca bazı ödemeler yapılmadan önce hak sahibinin vergi dairesine borcunun bulunmaması şartı getirilmiş ve konu ile ilgili açıklamalara Seri:A Sıra No:1 Tahsilat Genel Tebliğinde yer verilmiştir.
Anılan Tebliğde, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa tabi kamu idareleri ve bu idarelere bağlı döner sermaye işletmeleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamına giren kurumlar ile bu kanunlar kapsamında bulunmayan kamu tüzel kişiliğini haiz kurumlar (meslekî kuruluşlar ve vakıf yükseköğretim kurumları hariç) tarafından Tebliğde belirtilen 5.000,-TL ve üzeri ödemeler sırasında, hak sahiplerinden vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belgenin aranılması gerektiği düzenlenmiştir.
17/2/2023 tarihli ve 32107 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Seri:A Sıra No:15 Tahsilat Genel Tebliği ile Seri:A Sıra No:1 Tahsilat Genel Tebliğinde değişiklik yapılarak, 6/2/2023 tarihinde Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremler nedeniyle kamu kurum ve kuruluşlarınca ülke genelinde 31/7/2023 tarihine kadar (bu tarih dahil) deprem kapsamında yapacakları ödemeler sırasında hak sahiplerinden söz konusu belgenin aranılmaması yönünde düzenleme yapılmıştır.” şeklindedir.
Meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.
TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ